Pracuje w szkołach językowych z językiem japońskim od 2012 roku. Absolwentka Japonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. W 2014 wyjechała na roczne stypendium na Uniwersytet Osaka. Posiada certyfikat językowy N1 Japanese Language Proficiency Test (日本語能力試験). Członek Stowarzyszenia Japońskiej Drogi Herbaty Sunshinkai. W kulturze japońskiej zgłębia przede wszystkim kaligrafię, organizując warsztaty z kaligrafii dla wszystkich grup wiekowych. Zajęła drugie miejsce (2014) oraz pierwsze miejsce (2015) w europejskim konkursie kaligraficznym Matsuri. Jest też przewodnikiem i wychowawcą na obozach. W przeszłości miałam krótką przygodę z… testowaniem gier komputerowych po japońsku.
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na kierunku pedagogika specjalna, specjalność: pedagogika terapeutyczna i wychowanie przedszkolne oraz nauczanie plastyki. Posiada kwalifikacje z zakresu prowadzenia terapii integracji sensorycznej oraz ukończyła Szkołę Trenerów Grupy TROP. Nieprzerwanie od 2006 roku jest czynnym nauczycielem. Aktualnie jest również wykładowcą akademickim oraz edukatorem – szkoleniowcem w placówce doskonalenia nauczycieli.
Interesuje się psychologią, coachingiem oraz tworzeniem rękodzieła. Lubi spędzać czas na łonie natury i podróżować.
Absolwentka Filologii Angielskiej Uniwersytetu Warszawskiego w specjalności nauczanie języka angielskiego. Studentka Ośrodka Studiów Amerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego.
Prywatnie entuzjastka animacji i komiksów azjatyckich, oraz szeroko pojętej kultury fanowskiej z tym związanej. Żarliwa pasjonatka łyżwiarstwa figurowego, zarówno jako obserwatorka, jak i łyżwiarstwo jest tematem jej badań.
Absolwentka I stopnia Filologii Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalnością nauczycielską, animatorka kultury. Wciąż się kształci, choć dydaktyką, której oddaje całe serce, zajmuje się od lat. Pisze programy autorskie, zdobyła doświadczenie zarówno w nauczaniu indywidualnym, jak i grupowym, m.in. w ramach edukacji domowej. Zainspirowana sokratejską metodą majeutyczną, pragnie, aby uczniowie samodzielnie odkrywali nowe treści i przyswajali wiedzę nie jako coś podanego, lecz zdobytego własnym wysiłkiem.
Z pasji – opowiadaczka, muzykantka. Dzieli się opowieściami z pogranicza folkloru, podań ludowych, baśni, mitów i wierzeń, w których odnajduje historie prawdziwych ludzi, którzy czują, tęsknią, boją się i kochają. Śpiewa, podgrywając na pianinie, gitarze i kalimbie, zarówno dla bliskich, jak i nieznajomych – na scenie czy podczas zmywania naczyń.
Urodzony w 1989 w Pruszkowie. Studiował w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, gdzie uzyskał tytuł magistra inżyniera z wyróżnieniem rektora na dwóch specjalnościach: hurtowni i bazach danych. Ponadto studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Przed rozpoczęciem studiów uczęszczał do liceum o profilu filmowym i przez wiele lat szkolił się w pracowni p. Zofii Broniek pod kątem rysunku i malarstwa. Zajmuje się rozwojem różnego rodzaju aplikacji na rzecz uczelni, a także aplikacji komercyjnych (mobilnych, desktopowych i webowych). Ponadto w wolnym czasie chętnie zajmuje się malarstwem, rysunkiem i fotografią.
Absolwentka Filologii Angielskiej Uniwersytetu Warszawskiego w specjalności nauczanie języka angielskiego oraz Ośrodka Studiów Amerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego. Nauczycielka języka angielskiego z wieloletnim doświadczeniem. Prywatnie miłośniczka kultury brytyjskiej, muzyki i narciarstwa. Uwielbia psy i koty, koncerty oraz spacery po polskich górach.
Absolwentka Filologii Polskiej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia z dwiema specjalizacjami zawodowymi – nauczycielską i redaktorsko-wydawniczą. Pierwsze kroki stawiała w zawodzie redaktorki serwisów internetowych dla branży medycznej, następnie kontynuowała karierę w marketingu internetowym. Nauczała także w liceum ogólnokształcącym przed reformą, a następnie w szkole podstawowej – przygotowując uczniów do egzaminu ósmoklasisty.
W wolnym czasie czyta książki poruszające tematy społeczne i kulturowe, a także literaturę piękną i komiksy japońskie (mangi).
Nauczycielka, polonistka, aktorka, animatorka kultury, opowiadaczka.
Pracuje jako nauczycielka języka polskiego w Akademickim Liceum Ogólnokształcącym
przy Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.
Współpracowała z teatrami: „Remus”, „Węgajty”, “Studium Teatralne” oraz „Scena
Lubelska 30/32”.
Prowadziła zajęcia z dramy i storytellingu na Uniwersytecie Dzieci.
Jest członkiem Stowarzyszenia Praktyków Dramy „Stop Klatka” oraz Stowarzyszenia
Opowiadaczy „Studnia O”.
Prowadziła lekcje muzealne w Łazienkach Królewskich, zajęcia teatralne i taneczne dla
dzieci, warsztaty opowiadania dla dorosłych.
Prywatnie mama trójki nastolatków i pasjonatka tańca.
Urodzona w Zakopanem. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Antoniego Kenara w Zakopanem. Dyplom magistra sztuki w zakresie rzeźby uzyskała w pracowni profesora Adama Myjaka w roku 1998. Laureatka Grand Prix Ministra Spraw Zagranicznych XII Międzynarodowego Konkursu Sztuki Dziecięcej w 1982 roku w Japonii.
Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła kurs psychoterapii poznawczo-behawioralnej oraz podyplomowe studia pedagogiczne. W latach 1999-2016 pracownik naukowo-dydaktyczny w Wyższej Szkole Pedagogicznej. Oprócz pracy w ALO, prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu tzw. kompetencji miękkich dla różnych grup społecznych i zawodowych.
Urodzony w 1995 w Warszawie. W 2017 roku ukończył specjalizację gry komputerowe na studiach inżynierskich, a w 2019 specjalizację interakcja człowiek-komputer na studiach magisterskich na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Czynnie działa na rzecz uczelni prowadząc wykłady na temat tworzenia gier komputerowych i bezpieczeństwa w sieci w wielu renomowanych liceach Warszawskich oraz wspiera różne inne inicjatywy promocyjne. W przeszłości działał również na rzecz samorządu studenckiego. Aktualnie w trakcie semestru większość swojego czasu spędza na uczelni, gdzie prowadzi zajęcia na trzech wydziałach – zarządzania informacją, informatyki i sztuki nowych mediów oraz jest promotorem prac dyplomowych. Zajmuje się tworzeniem aplikacji multimedialnych w Unity. Uwielbia wędrówki górskie.
Lektorka języka japońskiego, pracująca w szkołach językowych od 2019 roku. Posiada certyfikaty językowe Japanese Language Proficiency Test (日本語能力試験). W 2020 rozpoczęła studia na kierunku Nauczanie Języków Obcych na Uniwersytecie Warszawskim. Pasjonuje się nie tylko językiem, ale też kulturą oraz rękodziełem Japonii. W wolnym czasie haftuje, rozwija swoje zainteresowania oraz prowadzi warsztaty kulturowo-artystyczne.
Absolwent studiów uniwersyteckich na kierunku matematyka, gdzie uzyskał dyplom magistra matematyki na podstawie pracy z teorii funkcji analitycznych (2009). Ukończył także studia podyplomowe z zakresu dydaktyki fizyki. Interesuje go proces nauczania matematyki a także jej zastosowania w ekonomii i innych naukach. Chętnie bierze udział w szkoleniach dotyczących szeroko rozumianej dydaktyki matematyki, psychologii uczenia się oraz rozwoju osobistego. Poza matematyką posiada również wiele innych zainteresowań, w tym także humanistycznych. Pasjonuje go astrofizyka i ekonomia międzynarodowa. W wolnych chwilach słucha muzyki, spaceruje a także fotografuje przyrodę i architekturę.
Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego na kierunku Wychowanie Fizyczne. Instruktor piłki siatkowej, boksu i kulturystyki. Od dziecka związany i pasjonujący się sportem. Wolny czas spędza na siłowni lub rowerze. Interesuje się siatkówką, piłką nożną i sportami walki. Poza aktywnością fizyczną lubi czytać kryminały i spędzać czas z rodziną.
W 2009 roku ukończyła studia magisterskie na kierunku matematyka ( w specjalności matematyka nauczycielska) na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. W 2012 roku ukończyła studia podyplomowe w zakresie nauczania informatyki i technologii informacyjnej na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. W Akademickim Liceum Ogólnokształcącym pracuje od roku szkolnego 2010/2011.
W 2005 roku ukończyła filologię polską w zakresie literaturoznawczo-językoznawczym na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W ramach studiów otrzymała też przygotowanie zawodowe w zakresie nauczania języka polskiego oraz redakcji i edycji tekstów. W roku 2010 uzyskała absolutorium na studiach doktoranckich Wydziału Polonistyki UW. W trakcie tych studiów prowadziła zajęcia z metodyki kształcenia językowego i literackiego ze studentami UW – przyszłymi nauczycielami języka polskiego. W latach 2005-2007 pracowała jako polonista w Publicznym Gimnazjum im. Papieża Jana Pawła II w Chorzelach, 2007-2008 w Społecznym Gimnazjum nr 20 w Warszawie, a 2013-2017 uczyła też języka polskiego obcojęzycznych studentów PJATK. Od września 2007 roku uczy języka polskiego w Akademickim Liceum Ogólnokształcącym przy PJATK, gdzie od roku 2010 pełni również funkcję dyrektora szkoły.
Jest absolwentem studiów doktoranckich w Breyer State University w Los Angeles, gdzie ukończył kierunek Biznes Międzynarodowy. Posiada kilkuletnie doświadczenie jako nauczyciel przedmiotów związanych z ekonomią, biznesem, zarządzaniem oraz informatyką.
Na co dzień pełni funkcję managera z ponad 20-letnim praktycznym doświadczeniem w działach IT, współpracujących z biznesem w wielu międzynarodowych organizacjach. Jako lider projektów o zasięgu globalnym, z powodzeniem zarządzał zespołami na różnych kontynentach, wdrażając innowacyjne rozwiązania technologiczne. Jest nie tylko doświadczonym praktykiem, ale także strategiem, który z sukcesem implementował nowoczesne strategie w biznesie, przyczyniając się do rozwoju wielu firm na arenie międzynarodowej.
Z wykształcenia muzyk, psycholog i nauczyciel angielskiego. Ma ponad 10 letnie doświadczenie w nauczaniu dzieci, młodzieży i dorosłych. Interesują go zagadnienia edukacji nieformalnej, psychologii rozwojowej i wszystko co związane z kulturą. Będąc również czynnym muzykiem, udziela się jako pianista w kilku projektach. W wolnych chwilach podróżuje po bliższej i dalszej okolicy.
Magister Wychowania Fizycznego, instruktor fitness ( w różnych formach gimnastyki ), instruktor pływania, a także instruktor kulturystyki i podnoszenia ciężarów. Szczęśliwa żona i mama dwóch synów, której motto życiowe brzmi: ruch to życie i zdrowie.
Absolwent Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach kierunek pedagogika obronna, ukończone studia podyplomowe z podstaw przedsiębiorczości i WOS na SGGW w Warszawie oraz studia podyplomowe z BHP na SGSP w Warszawie. Zainteresowania związane z pierwszą pomocą i finansami.
Krzysztof Staliński – nauczyciel chemii – niezmiennie i z uporem twierdzi, że w Nauce chodzi o to, aby po pierwsze: zaciekawić! (Leonardo da Vinci). Nacisk powinien być kładziony na samodzielne dochodzenie do wiedzy, umiejętność zbierania i wyszukiwania informacji, a także na udział w grupowym rozwiązywaniu problemów. Przewiduj, obserwuj, wyjaśniaj! Ta strategia jest użytecznym podejściem do badania zmian, które zachodzą, gdy różne substancje są ze sobą mieszane w celu otrzymania zupełnie nowych połączeń chemicznych. Aktywność na lekcjach chemii może być niepowtarzalną okazją do rozpoczęcia myślenia w nieco inny niż tiktokowy sposób! Interakcje z naturą zwykle prowadzą do zwiększenia poziomu adrenaliny we krwi. Dzieje się tak, ponieważ tworzy się rodzaj pozytywnej pętli sprzężenia zwrotnego, w którym sukces karmi się sukcesem. Entuzjazm i pasja są, nomen omen, zaraźliwe. Autor powyższych słów nie ma co do tego wątpliwości i podtrzymuje zdanie, że w Nauce chodzi o to, aby po pierwsze: zaciekawić!
Jestem absolwentką Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego na kierunku biologia, w specjalności biologia z analityką. Prowadziłam badania naukowe, których zwieńczeniem były publikacje naukowe w dziedzinie fizjologii zwierząt. Dodatkowo w trakcie studiów zdobyłam uprawnienia nauczycielskie pozwalające na pracę w szkole.
Prywatnie kocham zwierzęta i stare drzewa. Jestem wegetarianką. Posiadam przydomowy ogród, w którym stawiam na różnorodność biologiczną. Od kilku lat interesuję się tematyką zmian klimatu. W wolnych chwilach czytam książki popularnonaukowe i literaturę polską.
Absolwentka muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz miłośniczka języka niemieckiego, którego znajomość została zwieńczona zdaniem egzaminu Kleines Deutsches Sprachdiplom. Od 2019 roku nauczycielka muzyki (z językiem wykładowym niemieckim) w Polsko-Niemieckiej Szkole Spotkań i Dialogu im. Willy’ego Brandta w Warszawie. Wieloletnia przewodniczka turystyczna po Krakowie i Warszawie także w języku niemieckim. Od początku wykonywania pracy zawodowej czynna śpiewaczka początkowo w Operze i Operetce w Krakowie, a ostatnio w Warszawskiej Operze Kameralnej.
Historyk sztuki. Człowiek stąd, czyli warszawianka z Warszawy. Niegdysiejszy pracownik Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego oraz XLI LO im. Joachima Lelewela. Dzisiejszy edukator Działu Edukacji Muzealnej Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, w którym uparcie udowadnia, że barok da się lubić (a Jan Sobieski wielbić). Przewodnik terenowy, miejski po Warszawie oraz pilot wycieczek. Wykładowca szkoleń pilockich i przewodnickich w PTTK. Dużo podróżuje i dużo mówi. Najczęściej obiera kierunek wschodni, bo zgadza się z prof. Chrzanowskim, że Kresy to „obszary tęsknot”. A tęskni za przestrzenią, tradycją i niełatwym do pojęcia bogactwem kultur na styku Wschodu z Zachodem.
Nauczyciel z pasji i zamiłowania. Absolwent studiów licencjackich na kierunku Informatyka i Ekonometria Politechniki Częstochowskiej, również na tej uczelni ukończył studia magisterskie na kierunku Zarządzanie i Marketing o specjalności Informatyczne wspomaganie procesów zarządzania. Ponad to na tej uczelni ukończył studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie Bezpieczeństwem i Higieną Pracy. Absolwent studiów podyplomowych na kierunku Matematyka na Uniwersytecie Humanistyczno – Przyrodniczym im. Jana Długosza w Częstochowie. Ukończył studia podyplomowe na kierunku Przygotowanie Pedagogiczne (studia kwalifikacyjne) na Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi. Ukończył studia podyplomowe na kierunku Fizyka w Szkole na Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi. Ukończył liczne kursy i szkolenia z zakresu coachingu w edukacji. Interesuje się psychologią, coachingiem. Wolne chwile spędza w górach.
Młody, ambitny nauczyciel języka polskiego z wciąż rozszerzanym wykształceniem na Uniwersytecie Warszawskim. W pracy skupia się na dobrym samopoczuciu uczniów i tym, żeby każdy mógł podzielić się na lekcji swoimi przemyśleniami, pobudzając młodzież do dyskusji. Wbrew stereotypom nie jest miłośnikiem twórczości Mickiewicza, a Słowackiego. Naukowo zajmuje się zjawiskami semantycznymi we współczesnej polszczyźnie. Prywatnie lubi gotować, kocha zwierzęta i podróże, zawsze znajduje chwilę na czytanie różnorodnej literatury.
Absolwent Akademii Świętokrzyskiej / Uniwersytetu im. Jana Kochanowskiego
w Kielcach. Ukończone liczne kursy dokształcające (m.in. CEAC Polonia, Europejska Szkoła Kształcenia).
Nauczyciel z doświadczeniem 18 lat w nauczaniu języka niemieckiego,
hiszpańskiego i historii. Współpraca na przestrzeni lat z różnymi instytucjami
językowymi (m.in. Towarzystwo Wiedzy Powszechnej, Instytut Cervantesa, Instytut Goethego). Pomoc w przygotowaniu do egzaminów TELC. Organizowanie wycieczek i wyjazdów oraz wymiany międzynarodowej uczniów / studentów.
Ponadto 14-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze Finansów i Księgowości (znajomość podstaw prawa karnego, kodeksu pracy, przepisów
konsumenckich, ordynacji podatkowej).
Zainteresowania: film i kino, podróże (do dziś 83 odwiedzone miejsca), języki
obce (dodatkowa podstawowa znajomość języka arabskiego, słowackiego,
portugalskiego,), kuchnia (polska i międzynarodowa).
Z wykształcenia geograf i lingwista, absolwent Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych oraz Lingwistyki Stosowanej w Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalnością w językach angielskim i francuskim. Miłośnik Warszawy, lokalny przewodnik miejski z wieloletnim doświadczeniem. Podróżnik, który podczas kilkuletnich pobytów na Dalekim Wschodzie odwiedził wszystkie (33) prowincje Chin + Tajwan, wspinał się na wulkany Indonezyjskich wysp Jawa, Lombok, Bali, przemierzał wyspy japońskie szlakiem niebanalnych onsenów, jeździł motorem po północnym Wietnamie i zwiedzał malownicze świątynie Birmy. Pasjonat nauki języków obcych, władający komunikatywnym mandaryńskim i znający podstawy japońskiego. W skrócie – geograf i lingwista, jak powyżej 😉