Tegoroczna Toshiba Youth Conference odbyła się pod hasłem „Halve CO2 emissions by 2050 – Save Energy, Create Energy and Begin New Lifestyle”. Jako przedstawiciele ALO wzięliśmy w niej udział razem z 19 studentami i 11 nauczycielami z 4 odległych krajów – Tajlandii, Japonii, Stanów Zjednoczonych i Polski.
Obóz rozpoczął się 31 lipca 2010 roku w Josai Awa Kamogawa Learning Center w prefekturze Chiba i trwał 7 dni. W czasie wyjazdu prezentowaliśmy przygotowane przez siebie tematy związane z ekologią i ochroną środowiska. Zapoznaliśmy się też ze stylem życia mieszkańców japońskich terenów wiejskich. Odwiedziliśmy gospodarstwa wchodzące w skład Kamogawa Nature Kingdom oraz pola ryżowe Oyama Senmaida. Bardzo interesujący był starodawny dom japoński.
W Tokio w Toshiba Science Museum obejrzeliśmy ekspozycje rozwiązań wprowadzonych przez firmę Toshiba. Zapoznaliśmy się z projektem Tokyo Uden 2017, który zakłada gromadzenie zużytego oleju z pobliskich restauracji i przerabianie go na paliwo. Drugim ciekawym projektem był Ginza Honey Project, który proponuje hodowlę pszczół na dachach wieżowców w najbardziej rozwiniętej metropolii na świecie.
W czasie wyjazdu byliśmy podzieleni na 3 grupy związane z: biznesem, sprawami naukowymi i stylem życia. W ramach grup mogliśmy spotkać się z japońskim przedstawicielem rządu, specjalistą od odnawialnych źródeł energii i twórczynią akcji „Candle Night”.
Ciekawym zadaniem i niezapomnianym przeżyciem było również przygotowanie przemówienia dla japońskich gazet i stacji telewizyjnych. Po wypełnionych obowiązkach przyszedł czas na przyjemności, czyli zwiedzanie samego Tokio. Mieliśmy do wyboru trzy słynne dzielnice: Asakusa – najstarszy, tradycyjny fragment miasta, Harajuku – stolica mody japońskiej, mekka fanów japońskiej kultury popularnej oraz Akihabara – centrum elektroniki.
Konferencja była doskonałą okazją do wymiany poglądów na temat technik nauczania między nauczycielami z różnych kontynentów. Uświadomiła również współczesnej młodzieży jak ważna jest ochrona środowiska naturalnego i dążenie do osiągnięcia „Sustainable Future”. Mamy nadzieję na kontynuowanie uczestnictwa w tym programie w przyszłym roku.
Anastazja Karolewska, kl. III a
Aleksander Martyniak, kl. II b
[nggallery id=17]