Krzysztof Staliński – nauczyciel chemii – niezmiennie i z uporem twierdzi, że w Nauce chodzi o to, aby po pierwsze: zaciekawić! (Leonardo da Vinci). Nacisk powinien być kładziony na samodzielne dochodzenie do wiedzy, umiejętność zbierania i wyszukiwania informacji, a także na udział w grupowym rozwiązywaniu problemów. Przewiduj, obserwuj, wyjaśniaj! Ta strategia jest użytecznym podejściem do badania zmian, które zachodzą, gdy różne substancje są ze sobą mieszane w celu otrzymania zupełnie nowych połączeń chemicznych. Aktywność na lekcjach chemii może być niepowtarzalną okazją do rozpoczęcia myślenia w nieco inny niż tiktokowy sposób! Interakcje z naturą zwykle prowadzą do zwiększenia poziomu adrenaliny we krwi. Dzieje się tak, ponieważ tworzy się rodzaj pozytywnej pętli sprzężenia zwrotnego, w którym sukces karmi się sukcesem. Entuzjazm i pasja są, nomen omen, zaraźliwe. Autor powyższych słów nie ma co do tego wątpliwości i podtrzymuje zdanie, że w Nauce chodzi o to, aby po pierwsze: zaciekawić!