LEKCJE ON-LINE

Co prawda wirus nie pozwala uczniom przychodzić do szkoły, ale szkoła przychodzi do uczniów. Nasi nauczyciele od początku ogłoszenia kwarantanny prowadzą zajęcia on-line. Najczęściej spotykamy się na videokonferencjach lub w pokojach webinarowych. A zatem – nasze lekcje prowadzone są na żywo. Wykorzystujemy wiele narzędzi, które pozwalają nam pokazywać multimedialne prezentacje, wgrywać filmy i testy, a także dzielić się ekranem czy wspólną tablicą. Lekcje mogą być nagrywane i udostępniane uczniom w postaci filmów jako materiał do dalszej nauki. Każda klasa ma swój wirtualny pokój przedmiotowy, w którym publikowane są wszelkie informacje na temat aktualnych zadań i planów.

Zapytaliśmy uczniów, jak podoba się im ta metoda. Możliwość dłuższego spania, dostęp do materiałów, indywidualny tryb pracy – takie odpowiedzi pojawiały się często. Uczniowie dostrzegają wiele pozytywnych stron zdalnego nauczania. Zakulisowo dochodzą do nas również informacje, że słuchają nas nawet niektórzy rodzice (oczywiście – nikogo nie wydamy!), a także kilka kotów i co najmniej jeden pies.

Na pytanie „Co Ci najbardziej odpowiada w nauczaniu zdalnym?” nasi uczniowie odpowiadali np. tak (uwaga, pisownia oryginalna!;):

Podobnych opinii było wiele, wiele więcej. Nie pozostaje nam zatem nic innego, jak tylko doskonalić nasz warsztat na dziś i wyciągać wnioski na przyszłość. Co z dzisiejszego nauczania on-line możemy wykorzystać w normalnej pracy? Oto jest pytanie (i wyzwanie).