1. W Szkole obowiązuje sześciostopniowa skala ocen z zajęć edukacyjnych obowiązkowych i dodatkowych: celujący, bardzo dobry, dobry, dostateczny, dopuszczający, niedostateczny.
2. Rok szkolny dzieli się na dwa semestry.
3. W ciągu roku szkolnego uczeń uzyskuje:
3.1. oceny bieżące obrazujące aktualny stan wiedzy i poziom umiejętności przewidziany w przedmiotowym programie nauczania;
3.2. ocenę śródroczną klasyfikacyjną wystawioną na podstawie ocen bieżących z całego semestru;
3.3. ocenę roczną klasyfikacyjną wystawioną na zakończenie roku szkolnego; przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna wystawiona jest na podstawie ocen bieżących z całego roku i proponowana uczniowi na 4 tygodnie przed radą klasyfikacyjną.
OGÓLNE ZASADY OCENIANIA UCZNIÓW
§ 22
1. Oceny śródroczne i roczne wystawia nauczyciel przedmiotu na podstawie ocen bieżących uzyskanych przez ucznia w ciągu całego semestru i roku szkolnego (nie musi być ona średnią arytmetyczną tych ocen).
2. Oceny bieżące uczeń może uzyskać:
2.1. z prac klasowych zapowiedzianych z minimum tygodniowym wyprzedzeniem;
2.2. z kartkówek zapowiedzianych lub nie, obejmujących jednak nie więcej niż 3 ostatnie tematy; kartkówka może być traktowana jako odpowiedź ustna; czas trwania kartkówki wynosi maksymalnie 20 minut;
2.3. kartkówek ewaluacyjnych przeprowadzonych na zakończenie lekcji, podczas której omawiano sprawdzany materiał;
2.4. z prac domowych, z dokładnym podaniem terminu oddania; po upływie tego terminu nauczyciel ma prawo postawić ocenę niedostateczną za brak pracy, którą uczeń może poprawić w dodatkowym, wyznaczonym terminie; jeśli tego nie zrobi, pozostaje ocena niedostateczna;