Statut ALO

§ 27

  1. 1. Uczeń, który w wyniku klasyfikacji uzyskał ocenę niedostateczną z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy. W wyjątkowych przypadkach Rada Pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
  2. 2. Egzaminy poprawkowe przeprowadza się zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. (Dz. U. Nr 83, poz. 562 ze zm.).
  3. 3. Uczeń, który otrzymał ocenę niedostateczną z egzaminu poprawkowego z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może być promowany do klasy programowo wyższej pod warunkami, że zajęcia te:
    1. 3.1. są realizowane w klasie programowo wyższej;
    2. 3.2. nie są zajęciami w klasie drugiej z obowiązkowego przedmiotu maturalnego.
  4. 4. Decyzję o warunkowym promowaniu ucznia do klasy programowo wyższej podejmuje Rada Pedagogiczna, uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia.

§ 28

  1. 1. Zasady uzyskiwania ocen klasyfikacyjnych, śródrocznych i rocznych z poszczególnych zajęć edukacyjnych obowiązkowych i dodatkowych, w tym zasady poprawy oceny niedostatecznej śródrocznej, opracowują i podają do wiadomości uczniom nauczyciele przedmiotów na pierwszych zajęciach edukacyjnych w każdym roku szkolnym.

OGÓLNE ZASADY OCENIANIA ZACHOWANIA

§ 29

  1. 1. W szkole obowiązuje sześciostopniowa skala ocen zachowania: wzorowe, bardzo dobre, dobre, poprawne, nieodpowiednie, naganne.
  2. 2. Uczeń uzyskuje 2 oceny zachowania w ciągu roku: śródroczną ocenę klasyfikacyjną i roczną ocenę klasyfikacyjną.
  3. 3. Ocena zachowania nie ma wpływu na:
    1. 3.1 oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych;
    2. 3.2 promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenia szkoły.
keyboard_arrow_left keyboard_arrow_right