Statut ALO

  1. 4. Oceny zachowania dokonuje wychowawca klasy, jawnie w obecności uczniów na forum klasy. Wychowawca przedstawia ocenę Radzie Pedagogicznej. Jeśli wśród członków Rady Pedagogicznej wystąpią różnice zdań w ocenie zachowania ucznia, ocenę tę poddaje się pod głosowanie. W wyniku jednakowej liczby głosów decyduje głos dyrektora.
  2. 5. Uczeń nieklasyfikowany z przedmiotów edukacyjnych nie otrzymuje oceny zachowania.

OGÓLNE KRYTERIA POSZCZEGÓLNYCH OCEN ZACHOWANIA

§ 30

  1. 1. Ocenę wzorową otrzymuje uczeń, który:
    1. 1.1 sumiennie wywiązuje się z obowiązków ucznia, aktywnie uczestniczy w zajęciach szkolnych, pracuje nad własnym rozwojem;
    2. 1.2 postępuje zawsze zgodnie z dobrem społeczności szkolnej; rozumie normy społeczne i je stosuje, reaguje w przypadku ich łamania; spontanicznie i samodzielnie wykonuje prace na rzecz szkoły i społeczności szkolnej;
    3. 1.3 dba o dobre imię szkoły, o jej honor i tradycje; godnie reprezentuje szkołę na zewnątrz; wnosi twórczy wkład w jej rozwój; dba o jej majątek;
    4. 1.4 dba o piękno mowy ojczystej; nigdy nie używa słów wulgarnych i obraźliwych;
    5. 1.5 dba o bezpieczeństwo własne i innych, zawsze przestrzega jego zasad;
    6. 1.6 dba o zdrowie własne i innych; nie posiada i nie pali papierosów, nie pije alkoholu, nie używa narkotyków; zna i rozumie szkodliwość używek i nigdy nie namawia do ich stosowania, aktywnie uczestniczy w akcjach antyużywkowych;
    7. 1.7 charakteryzuje się wzorową kulturą osobistą i nienagannymi manierami w szkole i poza nią;
    8. 1.8 okazuje szacunek nauczycielom, pracownikom szkoły, kolegom oraz wszystkim osobom w szkole i poza nią; cechuje go postawa tolerancji wobec innych osób, ich poglądów i postaw;
    9. 1.9 aktywnie przeciwstawia się postawom agresji i nietolerancji;
    10. 1.10 sumiennie spieszy z pomocą innym.
keyboard_arrow_left keyboard_arrow_right