4. Oceny zachowania dokonuje wychowawca klasy, jawnie w obecności uczniów na forum klasy. Wychowawca przedstawia ocenę Radzie Pedagogicznej. Jeśli wśród członków Rady Pedagogicznej wystąpią różnice zdań w ocenie zachowania ucznia, ocenę tę poddaje się pod głosowanie. W wyniku jednakowej liczby głosów decyduje głos dyrektora.
5. Uczeń nieklasyfikowany z przedmiotów edukacyjnych nie otrzymuje oceny zachowania.
OGÓLNE KRYTERIA POSZCZEGÓLNYCH OCEN ZACHOWANIA
§ 30
1. Ocenę wzorową otrzymuje uczeń, który:
1.1 sumiennie wywiązuje się z obowiązków ucznia, aktywnie uczestniczy w zajęciach szkolnych, pracuje nad własnym rozwojem;
1.2 postępuje zawsze zgodnie z dobrem społeczności szkolnej; rozumie normy społeczne i je stosuje, reaguje w przypadku ich łamania; spontanicznie i samodzielnie wykonuje prace na rzecz szkoły i społeczności szkolnej;
1.3 dba o dobre imię szkoły, o jej honor i tradycje; godnie reprezentuje szkołę na zewnątrz; wnosi twórczy wkład w jej rozwój; dba o jej majątek;
1.4 dba o piękno mowy ojczystej; nigdy nie używa słów wulgarnych i obraźliwych;
1.5 dba o bezpieczeństwo własne i innych, zawsze przestrzega jego zasad;
1.6 dba o zdrowie własne i innych; nie posiada i nie pali papierosów, nie pije alkoholu, nie używa narkotyków; zna i rozumie szkodliwość używek i nigdy nie namawia do ich stosowania, aktywnie uczestniczy w akcjach antyużywkowych;
1.7 charakteryzuje się wzorową kulturą osobistą i nienagannymi manierami w szkole i poza nią;
1.8 okazuje szacunek nauczycielom, pracownikom szkoły, kolegom oraz wszystkim osobom w szkole i poza nią; cechuje go postawa tolerancji wobec innych osób, ich poglądów i postaw;
1.9 aktywnie przeciwstawia się postawom agresji i nietolerancji;